MENU

Betalingsachterstanden melden

Betalingsachterstanden melden

Het bestuur heeft op ieder moment online inzage in de actuele betalings(achter)standen van de leden.

Reservefondsaandeel berekenen

Ten bate van de aangifte voor de inkomstenbelasting berekenen wij voor iedere eigenaar zijn aandeel in het reservefonds, rekening houdend met de in de splitsingsakte genoemde breukdelen.

Exploitatieresultaat reserveren

Conform besluit van de vergadering verrekenen wij een exploitatie-overschot of een -tekort met het reservefonds.

Jaarrekening samenstellen

Na afloop van elk boekjaar maken wij een jaarrekening op bestaande uit een balans en exploitatierekening.

Bankafschriften boeken

Bankmutaties worden door ons dagelijks geboekt zodat het bestuur en de leden altijd de meest actuele situatie online kunnen inzien.

Presentielijst beschikbaar stellen

Voor de vergadering leveren wij een presentielijst met daarop de namen van de actuele eigenaren en het aantal stemmen.

Vergaderoproep opstellen en verzenden

Uiterlijk 17 dagen voor de vergadering versturen wij de vergaderoproep inclusief agenda en volmachtformulier.

Begroting opstellen

Op basis van gerealiseerde kosten of normbedragen stellen wij een concept begroting op.

Jaarvergadering initiëren

Bij aanvang van het boekjaar nemen wij het initiatief om een vergaderdatum te plannen. Zodra in overleg met het bestuur de datum is gereserveerd, krijgen de leden een notificatie zodat zij de datum direct in hun agenda kunnen zetten.

Eigenaarsregister bijhouden

Op basis van het Kadaster en informatie van notarissen zorgen wij ervoor dat het eigenaarsregister altijd actueel is. Leden kunnen zelf online hun contactgegevens actualiseren.